Göteborg Film Festival förstärker sitt team

Göteborg Film Festival rekryterar Andreas Degerhammar som kommunikationschef, Emma Rygielski som festivalproducent och Kim Nilsson som marknadschef.

– Det känns fantastiskt att kunna förstärka filmfestivalen med sådan bred och spetsig kompetens inom filmdistribution, kommunikation och evenemangsproduktion. Jag ser fram emot att utveckla filmfestivalen tillsammans med Andreas, Emma och Kim och vet att vi redan i januari 2018 kommer se resultatet av deras arbete och kreativitet, säger Mirja Wester, VD, Göteborg Film Festival.

Andreas Degerhammar, kommunikationschef. Kommer senast från TriArt Film där han varit distributionschef de senaste sex åren. Innan arbetet på TriArt Film var Degerhammar programchef på Göteborg Film Festival (2007-2012) och journalist på Filmkrönikan, SVT (2003-2006).

Emma Rygielski, festivalproducent. Kommer senast från Göteborg & CO och Göteborgs Kulturkalas där hon varit programproducent de senaste sex åren samt arbetat med både Vetenskapsfestivalen och 400-årsjubileet 2021. Till anställningar innan dess kan läggas Atalante – en scen för samtidskonst, Kulturförvaltningen – där Rygielski gjort både arrangörsuppdrag samt utredning, samt projektledare på Musikcentrum Väst och PLAY Teaterkonst.

Kim Nilsson, marknadschef. Var tidigare sponsringsansvarig på festivalen. Före arbetet på festivalen har han bland annat jobbat som kundansvarig projektledare på Dragster Kommunikation.

giff7167press.jpg